Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Профил на nchankov
Име:
Николай Чанков

Възраст:
48

Пол:
мъж

Град:
София

Професия:
Софтуерен Разработчик

Статистика
Популярни постинги:
2

Постинги този месец:
0

Гласове този месец:
0

Коментари този месец:
0

Любими блогове:
0

Блогъри добавили в любими:
2

Блог вълни:
0
Последни постинги
Днес от Опера представиха нова концепция за браузването с техния браузер. Осем години след mouse gestures, (който и аз използвам доста активно в ежедневното браузване) от компанията предоставят вече и Face gestures, или преведено на Български лицеви команди към браузера. Очаквам новата версия на убунтуто да е с инсталиран пакет за такива команди. Ето и образователното филмче, за това как се ползват.
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1730 Коментари: 0 Гласове: 0

Вчера бях на 9-тия уеб семинар провеждан като съпътстващо събитие към конкурса „БГ Сайт”. Сигурно много хора ще пишат и коментират събитието, но аз смятам да напиша моите впечатления за лекторите и представянията в него.

Ще коментирам лекциите по реда на тяхното провеждане.

Илия Йорданов - Silverlight и възможностите за създаване на интерактивни Уеб приложения.

Доста кратка лекция, с доста общи понятия и информация за технологията. Автора се опита да представи технологията като интерфейс за бизнес приложения, докато според мен /и моите по-общи познания/ по тази материя клонят към това, че тя е алтернатива на Flash. Както бе естествено повечето въпроси след това бяха насочени именно към тази насока и бе странно, че лектора се затрудни да отговори на някои от тях. Като цяло аз смятам, че Silverlight е алтернатива единствено и само, защото е доста интегрирана с .NET технологията и именно там са нейните предимства.


Любомир Русанов - Споделеният хостинг - наистина ли знаем всичко за него

Лекция която беше автореклама на Суеперхостинг.БГ. Общо взето не бе казано нищо ново от Управителя на компаинята /или поне нищо ново за мен/, въпреки, че все още не съм в този бизнес.

Добро впечатление ми направи изявлението, че в скоро време фирмата ще предостави статистика за използваното процесорно време на потребителите, и по този начин ще бъде ясно дали даден акаунт е "прекалил" с гостоприемството или не. Дори само това наклони леко везните в полза на Суперхостинг.БГ. Браво, конкуренцията трябва да ги догони!

Богомил Шопов - Плащания в Интернет - една тъжна приказка [тук ще решите вие] край

Започнала странно с някакво неясно сравнение с user generated content и чаша с минерална вода и капачки, автора нахвърли няколко интересни идеи за онлайн плащанията посредством SMS. За съжаление Богомил не каза нито с кои банки работи тази система, нито коя е фирмата /предполагам, че е тази в която или за която работи/ и какво би струвало внедряването на такава система. Определено има над какво да се замисли човек, и да поразучи.

Лъчезара Георгиева - Performance Advertising in Premium Sites

Мдаааа, това беше лекцията-провал на семинара. Започната от едно "иначе така симпатично момиче" с въпроса "знаете ли какво е това" О /пояснявам един голям кръг в центъра на проектора. От публиката веднага отговориха - това е DIR.bg :D и от тук лекцията направо си беше жалка. Като цяло това е идея на Dir.bg за алтернатива на Google Adsense/Adwords, но с доста недомислици. Например няма лимит по ден или месец - на въпрос от публиката наливам 120лв за 1200 клика по дадена дума /пр. Имоти/, думата е "вървежна" така, че  те могат да отидат и за един ден, какво правим? Отговора беше: Ми внасяте още 120лв. Наложи се управителя на Dir.bg да спасява положението, въпреки, че то си беше неспасяемо. Лошо впечатление ми напави твърдението, че виждаш ли, тази реклама ще върви в Premium сайтовете /т.е. с голям трафик/ обаче не беше обяснено по какви критерии се избират премиум сайтовете. Имаше въпроси от сорта "Сладур премиум сайт ли е, а Тупалка.ком" /вярно от конкуренцията EasyTrader, който знаят болните места/? Наистина е доста странен избора на партньори.


След обяд беше малко по-маркетинговата част, където аз не съм експерт, но предпочетох да остана, защото все пак ми е интересна тематиката.


Жюстин Томс - Web 2.0 тук и сега

Лекцията бе до болка позната /поне за мен/. Лекторката Жюстин може да се каже, че е професионалист и честно казано нямаше забележки. Дори спирането на тока не смути дискусията в залата.

Жанет Найденова - "Guerrilla Marketing" в Интернет

Отново стара тема с наблягане на методите на Guerrilla Marketing и добри примери за такъв. Като цяло идеята там е с по-малко усилия и средства да се достигне до аудиторията/потребителите. В лекцията Жанет спомена кампания за NOD32 в която антивирус било сменено на ваксина. Да, звучи по-добре, но ваксина значи да те разболеят контролирано, което при сравнение с ИТ технологии си е направо катастрофа. Огнян забеляза това недомислие :) Иначе лекторката Жанет Найденова като един добър Guerrilla Marketing специалист раздаде талончета за 1 час безплатна консултация на тази тема. Добра идея, при положение, че я 10 човека се обадят, я не, но е запомнящо се и ласкателно за аудиторията. Браво!

Горица Белогушева - Да погледнем публиките си в очите [или повече за корпоративните блогове]

Тема-автореклама за авторката, която каза, че тя блогва от 4 години и блога на ABC Design & Communication е най-добрия в България. Ми може, всеки гледа от собствената си камбанария. Аз мога да кажа, че моя блог е по-добър, но блога на Лили Иванова е явно най-добрия /според конкурса БГ Сайт/ :).

Венци Костов - Импресия или клик - кое е по-важно

Тук беше интересно, защото се засегна болната тема импресия или клик. Общо взето преобладаваше мнението, че клик е по-добре за рекламодателя, а импресията за медията. Личното ми мнение, е че банерната реклама е доста по-добра, защото тя налага имидж /image/ и хората в последствие те разпознават - пример - момичето на Суперхостинг.БГ Деница. Правилно беше трърдението, че в началото сайтовете би трябвало да продават Pay Per Click реклама, докато ако станат по-големи, от така наречените Премиум сайтове, да преминат напълно към импресийна реклама. Доста има да се поспори по темата, може би докато не излезне нещо миксирано, или съвършено ново.

Момчил Миков - Необходимост от обратна връзка с потребителя

Отново предъвкване на познат материал. Колко били важни блоговете, колко голямо значение имало да се отговаря и да се пише. От публиката питаха колко често трябва да се списва корпоративен блог? Лектора отговори - често, веднъж седмично поне. Аз бих казал, когато има какво да се каже, защото да пълниш блога с безмислици е същото и като не го списваш. Извинение може би беше неопитността на лектора /споменаха, че му е за първи път/, честно казано и аз бих изглеждал и бих се представил подобно :)

Мартин Попов Създаване на Интернет рекламна кампания Step By Step

Отново интересна тема. Обясняването на една рекламна кампания в блокове. Искрено се надявам да качат слайдовете някъде в нета. Лектора сподели "Идва човек и вика имам 10к за реклама в интернет. Какво може да направим? А аз викам почти нищо". Казах си wow, народа с какви пари работи, ние тука още влакове взривяваме с този Адсенс. Да обаче не съм от така споменатите Премиум сайтове, дето такива пари са явно джобните за седмицата. Надявам се и аз един ден да порасна :)

Ани Великанова - Виж кой клика

Тука бяха 2 в 1 /към Ани се присъедини една нейна колежка Мария - не чух фамилията/ симпатично дуо, но ни заля с цифри и проценти и отнисителни кликове и импресии към честота и показвания. Според данните /доколкото можах да ги разгадая/ по-възрастните повече цъкат на банери и реклами, обаче тяхният дял е по-малък в сравнение с кликовете от подрастващите. Аз имам донякъде обяснение - ами младите вече сме изградили "имунитет" /все още се считам за млад въпреки моите 32 и 1/2 години :)/, на пример реклами от рода на Адсенс направо ги игнорирам от полезрението си, докато някой чичо може да си мисли, че е навигация - част от сайта. Същото е и с банерите - на пример вуйчо ми определено може и да цъка повече по банери, защото той няма почти никакъв опит с интернет и като види нещо шарено и винаги ще цъкне. Това бе по-скоро интересно на хората от EasyTrader отколкото на аудиторията като цяло.

Специално участие на Александър Варов - Игра е тогава, когато никой не умира

Семинара завърши мистериозно с лекцията на Сашо Варов, който може би защото е философ /поне така разбрах от вметките/, но почна някаква приказка, дето дали беше вече 6 и беше почнало да ми се доспива или от това, че се споменаваше за някакъв устойчув растеж, толкин и някакви фантасти от преди появата на интернет, дето няма нищо общо с уеб и технологиите, но някак си не го разбрах.


В заключение мога да кажа, че лично за мен беше приятно, срещнах се с хора от бранша, видях се с хора от форумите и свързах лицата с никовете в нета "сверих часовника" така да се каже.

С удоволствие бих присъствал и на следващия подобен семинар.

Посетете сайта за работа:

rabb-it.net - Работа за ИТ специалисти
Категория: Технологии
Прочетен: 2805 Коментари: 3 Гласове: 0
Ха, днес влезнах в myCV.bg и к'во да видя - голям червен банер се мъдри с надпис "MyCV.bg се продава".



Интересно ми е защо се продава... дали не върви, или собствениците са си насмогнали на "масрафа" и не им се занимава, или пък  може да им трябват пари. Единствено може да се гадае, защото няма допълнителна информация на сайта.

Незнам дали това е стара оферта, но е факт, че аз я виждам сега.

Е, като се продава, защо не публикувате обяви в rabb-it.net - нов портал за ИТ обяви?

rabb-it.net - Работа за ИТ специалисти
Категория: Технологии
Прочетен: 3101 Коментари: 0 Гласове: 0
Незнам дали някой е попадал на томболата на фирма Булсатком /таз' годишната, защото виждам, че е имало и преди/, та в нея те приканват да си попълниш трите имена и телефон за връзка като голямата награда май е кола или скутер /не помня вече/. За съжаление съм изгубил линка за сайта.

Една от "утешителните" награди е оборудване за сателитен приемник, както се казва в сайта цитирам по памет "...тъй като струва 68лв, значи, който спечели такова означава, че печелил точно 68лв..." като се споменава, че ако се увеличат участниците в томболата въответно и тези награди ще растат в същото съотношение. До тук добре - всичко изглежда нормално и честно.

Ония ден /понеделник/ получавам обаждане от операторка от Булсатком, която ме уведомява, че съм спечелил награда - оборудване за сателитен приемник. Аз тъй като съм клиент на въпросната фирма не проявявам желание за втори монтаж, защото балкона ми ще го зазидам съвсем, та попитах дали не мога да си взема хардуера пък ако реша ще си правя с него каквото си искам аз - награда е все пак спечелил съм си я.

Оказа се обаче, че неможело, трябвало да платя задължително 15лв за монтаж, но можело да си го взема за допълнителен приемник /да включа друг телевизор/. Тогава таксата ми щяла да бъде само с 5.80лв отгоре НА МЕСЕЦ. Казах, че ще си помисля, защото имах познат който беше казал, че ще се включва към тях, та барем за оборудването да не се загробва с година и половина договор.

На следващия ден препратих операторката към моя познат и с това историята за мен приключи, НО вечерта се чух с този мой познат и той ми спомена, че на практика, за да му включат оборудването и монтажа и т.н. са му казали, че трябва да подпише договор за година и половина, като ако прекъсне да плаща дължи неустойка.

Значи какво се оказва - под формата на томбола фирмата събира телефоните на хората и после се оказва, че всички печелят същото, все едно ако са се обадили в офисите и са поискали нормално свързване. Защото точно това получих аз когато се включих преди месец и половина:

1. Сателитно оборудване - безплатно
2. Монтаж - платен на техниците - 15лв
3. Такса 4.80 - за най-евтиния пакет за първия месец /защото той е промоционален и се гледат всички налични канали/
4. Договор, който ме обвързва да плащам минимум 12.80 на месец в продължение на 18 месеца иначе плащам неустойка.

Малко неетично, не ви ли се трува? Ами да напишат дори със ситни букви - "Който участва в томболата, ще получи обаждане за включване", а не да го пишат печалба, защото на практика нищо не печелиш.

Сигурен съм, че фирмата си е "вързала гащите" и определено не може да ги съдиш или да си вземеш оборудването, ама тъпи номера могат да правят, нали?

Посетете:
Сайт за работа
Категория: Бизнес
Прочетен: 10068 Коментари: 9 Гласове: 1
Може би лесно ще ми повярвате, че аз с дискети не работия от края на миналия век. Така е с всеки нормален средностатистически ИТ човек и в това няма нищо чудно след като навлезнаха USB флаш картите и Интернета спря да бъде "мамо, ще изключа телефона, че ще браузвам в Интернет".

Каквото и да си говорим, компютрите вече не се продават с флопита. Отдавна мина времето когато windows-а можеше да бъде пренесен на n-на брой дискети или за да тръгне под DOS трябаше системна дискета. Все пак XXI век сме бе хора!

Пиша този пост, защото този месец бях принуден да си закупя флопи дисково устройство и кутийка дискети, защото се оказа, че това за всички може да е отживелица, но за Националната Агенция по Приходите това е основния носител, който може да бъде приет от служителките /ако се ходи на място/.

Значи става въпрос за подаване на Декларация No: 1 за самоосигуряващо се лице, която може да се подаде по 3 начина - на хартиен носител, на дискета и по Интернет с електронен подпис.

Проблема бе, че първо, аз нямам все още електронен подпис /което скоро ще се промени/ и второ програмата, която генерира този файл /helper демек/ е направена така, че ако искаш да запазиш декларацията, то това трябва задължително да е на устройство A: - т.е. флопи.

Малко за програмата:
Полетата на единствения прозорец са като кадастрален план на нивите в добруджанско погледнати от самолет - няма никакво подравняване - все едно са дали на дете на което са му обяснили точно преди 5 минути как се drag-and-drop-ват полета в някакъв визуален редактор и са го пуснали да си играе в него. Отделно в едни от полетата може да се пише само с главни букви, докато в други няма значение. Генерираният файл е във формат CP-1251 /което може да се приеме, но защо не UTF-8/, но най фрапиращото е, че тази програма, която е цели 11Mb и половина може да генерира файла само и единствено, ако имате устройство А: и в него имате дискета. Т.е. дори и да искаш да пуснеш декларацията си по Интернет, пак ти трябва флопи, иначе декларацията е само в твоето въбражение.

Е нема такава простотия!!!

Вижте още:
rabb-it.net - специализиран сайт за IT обяви
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2245 Коментари: 1 Гласове: 0
Търсене

За този блог
Автор: nchankov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 347225
Постинги: 21
Коментари: 173
Гласове: 122
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930