Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Мнения за нещата от моята гледна точка
Автор: nchankov Категория: Лични дневници
Прочетен: 347187 Постинги: 21 Коментари: 173
Постинги в блога от Ноември, 2008 г.

Вчера бях на 9-тия уеб семинар провеждан като съпътстващо събитие към конкурса „БГ Сайт”. Сигурно много хора ще пишат и коментират събитието, но аз смятам да напиша моите впечатления за лекторите и представянията в него.

Ще коментирам лекциите по реда на тяхното провеждане.

Илия Йорданов - Silverlight и възможностите за създаване на интерактивни Уеб приложения.

Доста кратка лекция, с доста общи понятия и информация за технологията. Автора се опита да представи технологията като интерфейс за бизнес приложения, докато според мен /и моите по-общи познания/ по тази материя клонят към това, че тя е алтернатива на Flash. Както бе естествено повечето въпроси след това бяха насочени именно към тази насока и бе странно, че лектора се затрудни да отговори на някои от тях. Като цяло аз смятам, че Silverlight е алтернатива единствено и само, защото е доста интегрирана с .NET технологията и именно там са нейните предимства.


Любомир Русанов - Споделеният хостинг - наистина ли знаем всичко за него

Лекция която беше автореклама на Суеперхостинг.БГ. Общо взето не бе казано нищо ново от Управителя на компаинята /или поне нищо ново за мен/, въпреки, че все още не съм в този бизнес.

Добро впечатление ми направи изявлението, че в скоро време фирмата ще предостави статистика за използваното процесорно време на потребителите, и по този начин ще бъде ясно дали даден акаунт е "прекалил" с гостоприемството или не. Дори само това наклони леко везните в полза на Суперхостинг.БГ. Браво, конкуренцията трябва да ги догони!

Богомил Шопов - Плащания в Интернет - една тъжна приказка [тук ще решите вие] край

Започнала странно с някакво неясно сравнение с user generated content и чаша с минерална вода и капачки, автора нахвърли няколко интересни идеи за онлайн плащанията посредством SMS. За съжаление Богомил не каза нито с кои банки работи тази система, нито коя е фирмата /предполагам, че е тази в която или за която работи/ и какво би струвало внедряването на такава система. Определено има над какво да се замисли човек, и да поразучи.

Лъчезара Георгиева - Performance Advertising in Premium Sites

Мдаааа, това беше лекцията-провал на семинара. Започната от едно "иначе така симпатично момиче" с въпроса "знаете ли какво е това" О /пояснявам един голям кръг в центъра на проектора. От публиката веднага отговориха - това е DIR.bg :D и от тук лекцията направо си беше жалка. Като цяло това е идея на Dir.bg за алтернатива на Google Adsense/Adwords, но с доста недомислици. Например няма лимит по ден или месец - на въпрос от публиката наливам 120лв за 1200 клика по дадена дума /пр. Имоти/, думата е "вървежна" така, че  те могат да отидат и за един ден, какво правим? Отговора беше: Ми внасяте още 120лв. Наложи се управителя на Dir.bg да спасява положението, въпреки, че то си беше неспасяемо. Лошо впечатление ми напави твърдението, че виждаш ли, тази реклама ще върви в Premium сайтовете /т.е. с голям трафик/ обаче не беше обяснено по какви критерии се избират премиум сайтовете. Имаше въпроси от сорта "Сладур премиум сайт ли е, а Тупалка.ком" /вярно от конкуренцията EasyTrader, който знаят болните места/? Наистина е доста странен избора на партньори.


След обяд беше малко по-маркетинговата част, където аз не съм експерт, но предпочетох да остана, защото все пак ми е интересна тематиката.


Жюстин Томс - Web 2.0 тук и сега

Лекцията бе до болка позната /поне за мен/. Лекторката Жюстин може да се каже, че е професионалист и честно казано нямаше забележки. Дори спирането на тока не смути дискусията в залата.

Жанет Найденова - "Guerrilla Marketing" в Интернет

Отново стара тема с наблягане на методите на Guerrilla Marketing и добри примери за такъв. Като цяло идеята там е с по-малко усилия и средства да се достигне до аудиторията/потребителите. В лекцията Жанет спомена кампания за NOD32 в която антивирус било сменено на ваксина. Да, звучи по-добре, но ваксина значи да те разболеят контролирано, което при сравнение с ИТ технологии си е направо катастрофа. Огнян забеляза това недомислие :) Иначе лекторката Жанет Найденова като един добър Guerrilla Marketing специалист раздаде талончета за 1 час безплатна консултация на тази тема. Добра идея, при положение, че я 10 човека се обадят, я не, но е запомнящо се и ласкателно за аудиторията. Браво!

Горица Белогушева - Да погледнем публиките си в очите [или повече за корпоративните блогове]

Тема-автореклама за авторката, която каза, че тя блогва от 4 години и блога на ABC Design & Communication е най-добрия в България. Ми може, всеки гледа от собствената си камбанария. Аз мога да кажа, че моя блог е по-добър, но блога на Лили Иванова е явно най-добрия /според конкурса БГ Сайт/ :).

Венци Костов - Импресия или клик - кое е по-важно

Тук беше интересно, защото се засегна болната тема импресия или клик. Общо взето преобладаваше мнението, че клик е по-добре за рекламодателя, а импресията за медията. Личното ми мнение, е че банерната реклама е доста по-добра, защото тя налага имидж /image/ и хората в последствие те разпознават - пример - момичето на Суперхостинг.БГ Деница. Правилно беше трърдението, че в началото сайтовете би трябвало да продават Pay Per Click реклама, докато ако станат по-големи, от така наречените Премиум сайтове, да преминат напълно към импресийна реклама. Доста има да се поспори по темата, може би докато не излезне нещо миксирано, или съвършено ново.

Момчил Миков - Необходимост от обратна връзка с потребителя

Отново предъвкване на познат материал. Колко били важни блоговете, колко голямо значение имало да се отговаря и да се пише. От публиката питаха колко често трябва да се списва корпоративен блог? Лектора отговори - често, веднъж седмично поне. Аз бих казал, когато има какво да се каже, защото да пълниш блога с безмислици е същото и като не го списваш. Извинение може би беше неопитността на лектора /споменаха, че му е за първи път/, честно казано и аз бих изглеждал и бих се представил подобно :)

Мартин Попов Създаване на Интернет рекламна кампания Step By Step

Отново интересна тема. Обясняването на една рекламна кампания в блокове. Искрено се надявам да качат слайдовете някъде в нета. Лектора сподели "Идва човек и вика имам 10к за реклама в интернет. Какво може да направим? А аз викам почти нищо". Казах си wow, народа с какви пари работи, ние тука още влакове взривяваме с този Адсенс. Да обаче не съм от така споменатите Премиум сайтове, дето такива пари са явно джобните за седмицата. Надявам се и аз един ден да порасна :)

Ани Великанова - Виж кой клика

Тука бяха 2 в 1 /към Ани се присъедини една нейна колежка Мария - не чух фамилията/ симпатично дуо, но ни заля с цифри и проценти и отнисителни кликове и импресии към честота и показвания. Според данните /доколкото можах да ги разгадая/ по-възрастните повече цъкат на банери и реклами, обаче тяхният дял е по-малък в сравнение с кликовете от подрастващите. Аз имам донякъде обяснение - ами младите вече сме изградили "имунитет" /все още се считам за млад въпреки моите 32 и 1/2 години :)/, на пример реклами от рода на Адсенс направо ги игнорирам от полезрението си, докато някой чичо може да си мисли, че е навигация - част от сайта. Същото е и с банерите - на пример вуйчо ми определено може и да цъка повече по банери, защото той няма почти никакъв опит с интернет и като види нещо шарено и винаги ще цъкне. Това бе по-скоро интересно на хората от EasyTrader отколкото на аудиторията като цяло.

Специално участие на Александър Варов - Игра е тогава, когато никой не умира

Семинара завърши мистериозно с лекцията на Сашо Варов, който може би защото е философ /поне така разбрах от вметките/, но почна някаква приказка, дето дали беше вече 6 и беше почнало да ми се доспива или от това, че се споменаваше за някакъв устойчув растеж, толкин и някакви фантасти от преди появата на интернет, дето няма нищо общо с уеб и технологиите, но някак си не го разбрах.


В заключение мога да кажа, че лично за мен беше приятно, срещнах се с хора от бранша, видях се с хора от форумите и свързах лицата с никовете в нета "сверих часовника" така да се каже.

С удоволствие бих присъствал и на следващия подобен семинар.

Посетете сайта за работа:

image
Категория: Технологии
Прочетен: 2805 Коментари: 3 Гласове: 0
Търсене

За този блог
Автор: nchankov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 347187
Постинги: 21
Коментари: 173
Гласове: 122
Архив
Календар
«  Ноември, 2008  >>
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930